Logo
با ما تماس بگیرید 035-35247570
فارسی فارسی ENG English

علت کف کردن روغن کمپرسور چیست؟

آیا میدانستید اگر حرارت روغن کمپرسور که در اثر کارکرد زیاد بوجود آمده است، انتقال داده نشود و در ستگاه باقی بماند چه خسارتی به شما وارد خواهد کرد ؟ یکی از علت‌های عدم انتقال حرارت استفاده از روغن‌های بی کیفیت می‌باشد که باعث ایجاد کف می‌شوند. در ادامه به بررسی دقیق این پدیده میپردازیم؛

کاربرد دستگاه کمپرسور در صنعت:

دستگاه کمپرسور در صنعت کاربرد بسیار بالایی دارد و برای خنک کردن اجزا یا قطعات مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند.در حقیقت کمپرسور یک دستگاه مکانیکی است که با کاهش حجم گازها، فشار آن‌ها را افزایش می‌دهد. 

چالش روغن کمپرسور :

شاید برای اکثر شما همکاران فنی که با دستگاه کمپرسور کار می‌کنید، این اتفاق رخ داده باشد که روغن در حین کار کف می‌کند! در درجه‌ی اول باید بدانید روغن‌های با کیفیتی که مناسب کمپرسورها هستند بحث کف کردن را خیلی کمتر دارند، از این جهت که آنها برای سرعت‌های بالای دستگاه کمپرسور طراحی شده و بر همین اساس خیلی بهتر و سریع‌تر خاصیت جداشدن هوا از روغن یا اصطلاحا the aeration در آنها صورت می‌گیرد. در واقع غیر از عاملی که به ماهیت روغن پایه بستگی دارد به بحث ذرات و آلاینده‌ها می‌پردازیم؛ هرچقدر روغنی که استفاده می‌کنیم دارای ذرات و آلاینده‌های بیشتری باشد، کف بیشتری نیز در روغن ایجاد می‌شود.

حال سوال این است که کف چگونه عمل میکند؟

کف که شامل مولکول‌های هوا است، مانند یک پتو یا یک عایق، جدار داخلی کمپرسور را اشغال می‌کند و مانع از خنک شدن روغنی می‌شود که به علت فعل و انفعالات داغ شده است، در نتیجه حرارت دستگاه کمپرسور باقی مانده و دمای روغن کمپرسور به بالای 90 درجه سانتی گراد می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تاکنون دیدگاهی در این مطلب ارسال نشده!